Inkontinencia pri športe

Čo stresovú inkontinenciu spôsobuje?

K úniku dochádza tak, že sa najprv zvýši tlak v brušnej dutine a následne v močovej trubici, čo spôsobí únik moču. To sa ale ľuďom, ktorí inkontinenciou netrpia nestáva, pretože vďaka svalom panvového dna tieto tlaky vyrovnávajú.

 Ako spoznať, že svaly panvového dna nepracujú správne?

Nesprávne fungujúce svaly sa nemusia prejavovať len inkontinenciou, tento problém má aj iné príznaky. Okrem úniku moču ženy často trpia bolestivým pohlavným stykom či menštruáciou, ale taktiež bolesťou chrbtu.

 Aké športy sa pri inkontinencii neodporúčajú?

Jedným z kritických športov je beh, ktorý patrí medzi najčastejšie pohybové aktivity žien po pôrode. Bohužiaľ otrasy, ktoré pôsobia na panvové dno pri behu a podobných športoch, sú nezlučiteľné s inkontinenčnými ťažkosťami. Medzi ďalšie patria všetky aktivity, pri ktorých sa objavuje nielen beh, ale taktiež skákanie, teda jumping, aerobic, zumba, tenis či ping pong a ďalšie.

Únik moču tak skutočne nie je len problémom starších žien. Pokiaľ majú vrcholoví športovci sklony k inkontinencii, nevyhýba sa ani im.

 Bežné športy pri stresovej inkontinencii

Našťastie existujú bežné športy, ktorým sa môžete venovať aj s problémom úniku moču. Patrí medzi nich plávanie, jóga alebo bicyklovanie.

 Cviky pre posilnenie panvového dna

Pre zmiernenie stresovej inkontinencie a posilnenie panvového dna sa ako najlepšie riešenie využívajú rôzne cvičenia. Napríklad Kegelove cviky sú osvedčeným spôsobom. Hodia sa nielen pre ženy pred pôrodom a po ňom, ale pomáhajú taktiež pri stresovom úniku moču.