Kegelove cviky - základné informácie

Ide o súbor pomerne jednoduchých cvikov, ktorých zmyslom je posilniť svalstvo panvového dna. Tieto svaly obopínajú análny otvor, ústie močovej trubice a u žien aj pošvový vchod. Ako u iných svalov aj tu dochádza v dôsledku menšieho namáhanie svalov k ich ochabnutiu. Podieľa sa aj vek, nadváha, predchádzajúce pôrody a operácie, prípadne ďalšie faktory. Ak sa pozrieme do histórie, Kegelove cviky zostavil americký gynekológ Arnold Kegel, a to v roku 1948. Toto účinné cvičenie funguje na princípe posilňovanie panvového dna, ktoré bolo spočiatku určené predovšetkým pre ženy po pôrode. Kegel sa snažil ženám pomôcť k opätovnému zúženiu vagíny, avšak časom bolo preukázané, že priaznivých účinkov je oveľa viac.

Kegelove cviky sú vhodné pre riešenie a prevenciu najrôznejších problémov. Odporúčajú sa najmä:

  • pre ženy pred pôrodom a po pôrode,
  • pre pacientov s OAB,
  • pri riešení inkontinencie,
  • pre pacientov riešiacich stresový únik moču,
  • pre ľudí so sedavým zamestnaním,
  • pri bolestiach chrbta,
  • pre ženy v menopauze,
  • pre zlepšenie sexuálnej aktivity a vyvrcholenie,
  • pre ženy, ktorým bola odobratá maternica,
  • u mužov, ktorých trápia problémy s prostatou,
  • pri slabej erekcii a predčasnej ejakulácii.

Inštruktážne video

Zdroj videa: Mojepanev.cz


Dôležité stránky: OAB